Dzień 1

15 kwietnia

poniedziałek

Rejestracja uczestników

13.00 – 15.00

Otwarcie FORUM

15.00 – 15.10

Wystąpienie Gościa Specjalnego

Praktyczne zastosowanie zasady efektywności w zamówieniach na dostawy i usługi

  • rozumienie zasady efektywności – teoria i praktyka
  • różne podejście do efektywności zamówień na dostawy i na usługi
  • jak osiągać efektywność na etapie przygotowania postępowania, prowadzenia postępowania i realizacji zamówienia?
  • kontrola efektywności

Przesłanki zastosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz zamówienia z wolnej ręki w sytuacji, gdy zamawiający nie ma czasu na przeprowadzenie postępowania w trybie otwartym

  • charakterystyka trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz zamówienia z wolnej ręki
  • czym jest pilna potrzeba udzielania zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia?
  • czy pilna potrzeba udzielenia zamówienia to konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia?
  • jak szybko przeprowadzić postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia?
  • czy „natychmiastowa” wolna ręka musi być dokumentowana?

Najczęściej występujące przesłanki naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie udzielania zamówień na dostawy i usługi

  • nieprawidłowości w opisie przedmiotu zamówieniu w przypadku niektórych dostaw
  • niezgodne z przepisami ustalenie wartości zamówienia na dostawy oraz usługi
  • nieprawidłowy podział zamówień w celu uniknięcia stosowania przepisów o zamówieniach
  • wybór wykonawcy usług lub dostaw w trybach lub procedurach nieprzewidzianych w przepisach o zamówieniach publicznych

Kolacja

godz. 20.00

Dzień 2

16 kwietnia

wtorek

Śniadanie

7.30 – 9.00

Prawidłowe sumowanie zamówień publicznych na dostawy i usługi

  • co rozumiemy pod pojęciem „sumowanie wartości zamówienia”
  • czy zakaz dzielenia zamówienia na części, jest zakazem absolutnym?
  • sumowanie zamówienia w budżecie rocznym, a wpływ projektów/dotacji „wieloletnich”
  • różnica pomiędzy sumowaniem zamówień „dostawy” a „usługi”
  • co rozumieć pod pojęciem „usługi lub dostawy powtarzających się lub podlegających wznowieniu”
  • zasady sumowania zamówień w świetle najnowszego orzecznictwa KIO, SO i stanowisk kontroli

Praktyczne wyzwania związane z udzielaniem zamówień na dostawy i usługi o wartości poniżej 130 tys. zł

  • planowanie i szacowanie wartości zamówień
  • organizacja procedury udzielenia zamówienia pozaustawowego
  • umowy w zamówieniach pozaustawowych
  • czy można naruszyć dyscyplinę finansów publicznych w zamówieniach poniżej 130 tys. zł?

Pozacenowe kryteria oceny ofert - praktyka stosowania

  • zasady ustalania pozacenowych kryteriów oceny ofert
  • przykłady naruszeń w zakresie pozacenowych kryteriów oceny ofert
  • jak ustalić wagę kryterium pozacenowego?

Przerwa

11.30 – 12.00

Udzielanie zamówień na energię elektryczną

  • jakie są możliwości udzielenia zamówienia na energię elektryczną (umowa kompleksowa czy zamówienie na dostawę energii elektrycznej oraz na usługi ich dystrybucji)?
  • jak poprawnie przygotować postępowanie w przypadku zamówień na energię elektryczną
  • jakie zapisy powinna zawierać specyfikacja warunków zamówienia?
  • jakie są zasady i warunki zmiany sprzedawcy energii elektrycznej?

Konkurencyjność przedmiotowa w branży IT w kontekście rzeczywistych potrzeb zamawiającego

  • złe praktyki zamawiających w obszarze zamówień IT
  • wpływ wiedzy merytorycznej i świadomości realiów rynkowych na weryfikację potrzeb i sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia
  • analiza rynku pod kątem dostępnych rozwiązań IT – wykorzystanie wstępnych konsultacji rynkowych
  • analiza potrzeb i wymagań
  • konkurencyjność wewnątrzmarkowa i międzymarkowa

Postępowania na udzielenie zamówienia na usługi serwisu sprzętu technicznego

  • przedmiot zamówienia – definicja usługi serwisu technicznego
  • sprzęt techniczny i jego kategorie
  • wymogi prawne dotyczące obsługi sprzętu technicznego na przykładach sprzętu medycznego oraz sprzętu technicznego powszechnego użytku
  • grupowanie urządzeń, a podział na pakiety (zadania)
  • specjalne zasady serwisu dla urządzeń medycznych
  • pojęcie inżyniera serwisu i zakresy czynności związane z obsługą serwisową
  • przegląd techniczny i jego rodzaje
  • przegląd gwarancyjny i przegląd pogwarancyjny
  • kryteria oceny ofert w postępowaniach na świadczenie usług serwisowych
  • istotne elementy umowy na świadczenie usług serwisowych
  • spory na tle zawieranych umów na świadczenie usług serwisowych

Obiad

14.30 – 16.00

Dynamiczny system zakupów

  • skąd pomysł, aby zacząć stosować dynamiczny system zakupów?
  • czy umowa ramowa nie załatwia tematu?
  • co najlepiej kupować za pomocą dynamicznego systemu zakupów?
  • zalety i korzyści stosowania dynamicznego systemu zakupów

Robotyzacja procesów jako realne wsparcie pracowników sektora finansów publicznych

  • czym jest robotyzacja procesów?
  • przykład wykorzystania robota do pilnowania kosztów energii elektrycznej
  • możliwości zastosowania na przykładzie działających robotów w sektorze finansów publicznych
  • jak kupować robotyzację do organizacji?

Kolacja

19.00 – 21.00

Dzień 3

17 kwietnia

środa

Śniadanie

7.30 – 9.00

Rola i znaczenie próbki w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

  • wzrost znaczenia próbki w procesie ubiegania się o zamówienie
  • próbka w elektronicznym procesie składania ofert
  • funkcja i znaczenie próbki w procesie ofertowania
  • dopuszczalność uzupełnienia próbki
  • próbka jako dowód
  • znaczenie reguł dotyczących scenariusza oceny próbek dla zachowania reguł pzp

Oczywistość okoliczności pozwalających odstąpić od wezwania do wyjaśnień tzw. rażąco niskiej ceny - ocena studium przypadku na tle orzecznictwa

  • sprostanie wykazaniu przez zamawiającego, że rozbieżność pomiędzy cenami ofert a wartością zamówienia wynika z okoliczności oczywistych
  • wytyczne dla zamawiających, które dla wykonawców mogą stanowić punkty, według których mogą ocenić poprawność i legalność działań zamawiających
  • najczęściej popełniane błędy
  • skuteczne odstąpienie od wezwania w świetle zarzutu naruszenia art. 224 ust. 2 pkt 1 pzp

Unieważnienie postępowania - obowiązek czy uprawnienie (wybrane zagadnienia)

  • przesłanki unieważnienia postępowania
  • obowiązki zamawiającego
  • wybrane przesłanki unieważnienia – studium przypadku na podstawie orzecznictwa
  • skutki unieważnienia postępowania

Zakończenie FORUM

11.30

Wśród prelegentów